• +48 698 968 962
  • kontakt@wymiana-opon-katowice.pl

Serwis hamulców Katowice

Serwis hamulców Katowice

Hamulce są jednym z najistotniejszych elementów naszego samochodu i jest to swoista gwarancja naszego bezpieczeństwa. Obchodzenie się z hamulcami w odpowiedni sposób ma bezpośredni wpływ na żywotność naszego układu hamulcowego. Jedni kierowcy hamują bardzo spokojnie, inni z kolei chętnie mocno przyciskają pedał hamulca. Styl jazdy czy lokalizacja, po której się poruszamy ma jednak marginalne znaczenie dla podejmowania decyzji odnośnie wymiany klocków hamulcowych. Wszystkie układy wymagają szczególnej i starannej opieki. Nie można narażać się na niebezpieczeństwo oraz ściągać zagrożenie na naszą rodziną i innych uczestników ruchu drogowego!

Na jak długo klocki hamulcowe?

Odnośnie klocków hamulcowych, to bardzo często pojawiają się pytania: „jak długo będą mi one służyły”. Jest bardzo trudne do określenia w czasie, gdyż jest to bezpośrednio uzależnione od stylu jazdy, lokalizacji użytkowania pojazdu i innych pomniejszych czynników.

Często zdarza się, że wydawałoby się nowe klocki już po niecałych dziesięciu tysiącach kilometrów nadawały się do wymiany. Normalnie to po 15 000 km powinno się przeprowadzać kontrole stan klocków w warsztacie samochodowych. Po dystansie 80 tysięcy można uznać wymianę za konieczność!

Niezależnie od żywotności samych klocków, każdy powinien móc bez problemu rozpoznać pewne objawy zużytych klocków w swoim samochodzie i móc odpowiednio wcześnie podjąć odpowiednie działania w tym zakresie.

Co wskazuje, że nadszedł czas na wymianę klocków?

Informacja z warsztatu

Bardzo często mechanicy udzielają informacji odnośnie szacowanego czasu do wymiany klocków. Są to jednak bardzo przybliżone szacunki i trzeba do nich podejść z odpowiednim dystansem. Niekiedy się może zdarzyć, iż montaż nowych klocków będzie konieczny dopiero za 10-15 tysięcy kilometrów, ale może się też zdarzyć, że nasze klocki nie dotrwają połowy deklarowanego przez mechanika przebiegu.

Po usłyszeniu takiego komunikatu należy jak najszybciej umówić się na wymianę klocków, bądź też zdecydować się na samodzielną wymianę tych elementów. Przekonanie odnośnie tego, że styl jazdy może zredukować zużycie jest błędne – hamowanie jest po prostu niezbędne na drodze!

Dłuższy dystans hamowania

Tego objawu nie trzeba nikomu tłumaczyć, gdyż jest bardzo logiczny i dla wielu przekonywujący. Dostrzeżenie wydłużenia drogi hamowania wymaga niezwłocznego umówienia się na wizytę u mechanika!

Gorsze przyśpieszenie

Wolniejsze niż obserwowane uprzednio przyśpieszanie samochodu wcale nie musi wynikać z problemów dotyczących silnika. Zawsze w takiej sytuacji należy wziąć pod uwagę taką sytuację, gdy to zaciski naszych hamulców są cały czas zaciśnięte na tarczach. Pośrednimi wskazówkami może być zapach spalenizny pojawiający się w okolicy kół oraz mocne nagrzewanie się felgi koła. W tym przypadku konieczna jest pilna wizyta u mechanika. Nie można dłużej zwlekać z wymianą, gdyż jazda z zaciśniętymi klockami nie tylko zmniejsza żywotność okładzin, ale i jest bardzo niebezpieczna!

Dziwne dźwięki

Gdy usłyszymy różne, dziwne dźwięki (piszczenie, stukanie, zgrzytanie), które nie występowały wcześniej i pojawiają się w trakcie jazdy albo hamowania, to może być to objaw zużytych klocków hamulcowych. Nie warto czekać, dzięki szybkiej wizycie u mechanika można uchronić przed trwałym uszkodzeniem tarczy hamulcowe. Koszt wymiany tarcz hamulcowych jest o wiele wyższy niż klocków, a konsekwencje niesprawnych hamulców mogą być nie tylko finansowe, ale i prawne!

Drgania na kierownicy w trakcie hamowania

Odczuwając Odczuwanie wibracji i drgań w obrębie koła kierownicy podczas hamowania może wskazywać nie tylko na zużycie okładzin klocków hamulcowych, ale i skrzywienie tarczy hamulcowej!

Bezpieczeństwo i komfort to dwa najważniejsze elementy, o których trzeba pamiętać w trakcie eksploatacji i konserwacji układu hamulcowego. Każde nowoczesne centrum samochodowe i warsztat może fachowo zająć się układem hamulcowym!